Treceți la conținutul principal

sunt tristă...

Sunt tristă...atât de tristă.
Poate din cauza aceasta nu am mai scris...pentru că simt tristețea așa de acut, pentru că am un sentiment că...e ceva nespus...
Dar...nouă ne e dor de tine! o să spuneți voi, de veselia ta, de optimismul tău.
Da...știu. Mă străduiesc să zâmbesc, mă străduiesc...
Vedeți voi, lucrez mult ( s-a terminat perioada de concediu!) și sunt așa de obosită încât nu mai scriu...Dar deseori o fac intenționat, sincer. Pentru că tristețea e așa de mare încât sunt sigură că va transcede cuvintele mele, că se va prelinge spre voi și inevitabil sufletul vostru o să devină...trist.
Vedeți? Simțiți?

Suntem aici, șoptiți voi...și vrem să preluăm tristețea ta. Poate te ajutăm, poate te facem să zâmbești. Ce zici? Încerci? șoptiți voi zâmbindu-mi senin.
Of! ce bine e! Dar nu e drept să vă dau tristețea...Ea e acolo în sufletul meu. Nu pot să vă spun motivul, e prea dureros de transpus în cuvinte, încerc doar să o ascund, să nu o văd nici măcar eu!
Dar mai am ceva, care mă sâcăie, e ceva...
E...întrebarea...

Cât să ne schimbăm?
E normal să ne schimbăm noi, din simplu motiv că oamenii sunt răi?

De ce să mă schimb? De ce?
De ce să fiu alta, altfel decât sunt?
Pentru că sufăr? Pentru că dacă mă schimb, sufăr mai puțin?
Of! Ce cuvinte grele...spuse, cred sincer, cu bune intenții, dar care m-au dat peste cap, m-au făcut să nu mai pot respira, să simt...pentru prima dată după mult timp, că nu mai am aer!


Cât de nedrept!
Am simțit că moare speranța sufletului meu.
Am simțit că e așa de nedrept...
Cuvintele dor, o durere insuportabilă...

Poate e mai simplu să mă schimb.
Dar simt oarecum că aș intra în tipare și toată personalitatea mea...dispare.
Așa că...

NU POT!
Nu pot să mă schimb!

Vreau să fiu EU!
Vreau să rămân EU!

Vreau să simt tristețea, durerea până în străfundurile inimii mele, iar apoi să zâmbesc celor care-mi fac rău.
Vreau să cred că durerea trece și soarele răsare în sufletul meu, îl luminează, îl mângăie, dar nu îl schimbă!

Vreau să pot să te conving că trebuie să rămânem așa cum suntem.
Vreau!
Pot!
Reușesc!

Pentru voi,
       încă...EU!

***
Am scris cuvintele aseară, dar nu am avut nici măcar puterea de a termina.
Astăzi e altă zi, cu mai multă speranță, pentru că prietenii mi-au spus simplu, de dimineață: "Niciodată". Adică niciodată nu vor pleca de lângă mine indiferent ce se va întâmpla.
M-am gândit uimită cum iarăși Dumnezeu mi-a dat răspuns la...tristețea mea. E uimitor cum mă prinde de fiecare dată atunci când simt că o să cad și  mă prăbușesc.
Da...
Vreau...dorință.
Pot...încredere.
Reușesc...credință...

Frumos nu?

***
Imaginea este făcută de mine.
De ce valuri?
Pentru că apa spală tot, toată durerea, toată disperarea, toate lacrimile...tot.
Iar albastru e minunat!
Marea...îmi aduce seninătate și liniște.
Așa că pentru voi: Valul perfect!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și