Treceți la conținutul principal

Butterfly...

Privesc spre voi cu zâmbetul în privire, cu bucurie și bunătate. Așa simpatic!
Astăzi a fost o zi senină după mult, mult timp. Sunt așa de liniștită, sunt așa de mulțumită de mine, de felul în care m-am comportat în acest an cumplit încât chipul meu e plin de zâmbet.
A fost prima zi după foarte mult timp în care m-am gândit serios la cartea mea. Și sunt așa de încântată. Ea prinde contur în mintea mea. Personajele, acțiunea, tot! Ei, ce ziceți?

Știu o să râdeți, dar de o săptămână scriu pe toate hârtiile posibile. Am numai hârtiuțe scrise cu creionul peste tot. Cumva mintea mea s-a descătușat încă o dată. Așa că scriu și scriu...E atât de bine!
Dar să revin la realitate!
Realitatea mea e cumplită, dar eu încerc să o fac frumoasă indiferent de ceea ce se întâmplă. Viața mi-a arătat că nu are rost să plângi după nimeni, pentru că oricine poate fi înlocuit. M-a învățat că nimeni nu este lângă tine când ai nevoie, că trebuie să te descurci singur chiar dacă sufletul tău e plin de frică. M-a educat să cred în mine, să îmi doresc să-mi înfrâng limitele și să zâmbesc mulțumită de ceea ce sunt.

Am alergat în seara aceasta și m-am gândit cât de mult m-a ajutat sportul. Cum fiecare gând negativ dispare, cum sângele îmi inundă ființa, cum reușesc să mă deconectez de la fiecare problemă pe care o am. Nu sunt o sportivă, v-am mai spus, de multe ori doar merg, dar am reușit prin voință să mă educ și în această privință. Și atunci mă întreb, oare omul poate învăța toată viața? Se poate schimba, poate reuși în ceea ce și-a propus?
Cu siguranță DA!
Vă spune un om care acum un an nu a mai avut nici o speranță.
Astăzi...astăzi simt că am toată viața înainte!
Așa că astăzi vă dăruiesc puțin din cartea mea:

Aya s-a așezat în iarba înflorită. Privește cu tristețe în zare. Ține telefonul în mână...
Înregistrarea e acolo. Fiecare cuvânt spus despre ea, fiecare jignire aruncată acolo în mijlocul atâtor oameni...Simte și acum cum sufletul i-a fost tăiat în bucăți și aruncat. Simte lacrimile care au curs în voie, inima care s-a zbătut în disperare și mintea care repeta: 
De ce? De ce? Ce vină am eu?

S-a simțit ca un fluture ajuns pe cimentul rece, cu aripile frânte, cu dorința de zbor inexistentă. Derutat. Îndurerat. Fără voința de a mai lupta.
Înregistrarea...
Are nevoie de ea să nu uite, să poată înțelege lumina ochilor ei adevărul.
Doar adevărul, șoptește ea.

Deodată simte ceva pe față și țipă. Aude un glas, dar nu-și dă seama ce e pentru că inconștient a închis ochii. Era atât de îngândurată încât nu a fost atentă la nimic din jur. 
E un câine, își spune ea în gând. Un câine care se joacă cu mine!
O Doamne! șoptește ea și deschide ochii.
Glasul se aude, dar nu-și dă seama de unde. E departe și câinele se joacă cu părul ei, o sărută și se gudură pe lângă ea. 
Aya începe să râdă din tot sufletul și începe să-l răsfețe, și-l sărută, și-l mângăie și-i spune cuvinte de alint. Câinele o privește în ochi și se așază cuminte în brațele ei. 
Deabea acum vede că un bărbat aleargă spre ea. Dar...
Se oprește încremenit la câțiva pași.
Aya se uită pe sub genele-i lungi la bărbatul ciudat din fața ei, mângâind câinele care i s-a așezat așa de bine în brațe. 
Îmi pare rău, spune el într-un sfârșit și cheamă câinele.
Aya privește zâmbind la câinele care stă nepăsător în brațele ei. Și râde.
Deodată, începe să râdă și el și se așază lângă ea în trifoiul înflorit.
Nu-și vorbesc. Privesc în depărtare fiecare cu gândurile lui.

În liniștea lăsată, câinele își ridică capul și începe să latre. Și țâșnește din brațele Ayei drept după...
Un fluture! strigă uimită Aya.
Se întoarce spre străinul de lângă ea. O privire amuzantă o întâmpină. 
Ce-i? spune ea încruntându-se.
Nimic. Doar că îmi imaginam altfel întâlnirea! spune el râzând.
Aya privește spre bărbatul din fața ei. 
Știe cine e, dar... 
Viața, șoptește Aya, doar viața...

***
Imaginile făcute de mine, normal!
Pentru voi,
          Eu.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat