Treceți la conținutul principal

Dragostea...

Am avut câteva zile grele...amare!
Uimitor e că de câte ori sunt la pământ, cineva reușește prin cuvintele pe care mi le spune să mă ridice de acolo.
Eu spun așa: Dumnezeu mă ajută prin oameni. Cred cu tărie în lucrul acesta pentru că mi se întâmplă.
Astăzi nu scriu la cartea mea, nu pot.
Astăzi vă scriu vouă celor care aveți răbdarea și bunătatea de a citi cuvintele mele.
Astăzi o să vă vorbesc penru prima dată despre dragoste.

In săptămâna trecută un prieten drag mi-a spus așa:
Incorect: cafea cu zahăr și dragoste cu căsnicie...
Mai era ceva, dar nu mai știu ce!
Eu...rețin în general esențialul!!!
M-am distrat eu cu zahărul în cafea, dar...mă tot gândesc la partea a doua.
De ce să nu se poată dragoste și căsnicie?
E ceea ce ne dorim toți, e ceea ce visăm toți. Nu contează că esti bărbat sau femeie, toți vrem dragoste. Iar dacă e o căsnicie în care să fie dragoste cu atât mai bine!

Așa am crezut până de curând.
Acest lucru a fost crezul meu, a fost voința mea, a fost simțirea mea, a fost tot ce mi-am dorit mai mult în lumea aceasta.
De aceea poate...dezamăgirea unei realități cutremurătoare e atât de mare.
Toți îmi spun că nu sunt nici prima, nici ultima...
Dar...sunt EU!
EU persoana, EU aceea care am luptat atât, EU care am făcut imposibilul să devină posibil, EU care am ajutat sute de oameni ( o să ziceți că mă mândresc, dar nu o fac!), EU...pur și simplu EU.

Am primit în urmă cu două săptămâni o carte de la o prietenă: Rostul încercărilor a părintelui Arsenie și...nu am avut puterea de a citi. În fiecare seară însă o deschid și îmi spun așa: acolo unde se deschide acolo citesc o pagină. Ce credeți? În fiecare seară se deschide în același loc! Credeți că e o întâmplare? Nu cu siguranță, nu.
Să vă spun ce scrie:
"Aflați că neajunsurile voastre ( necazuri și boli) au un preț înaintea lui Dumnezeu, dacă le duceți de acum înainte cu înțelesul de cruce".
Acum fiecare dintre voi interpretați cum vreți, eu știu doar că și boala mea și necazul divorțului e o cruce, grea cruce...dar vorba doamnei doctor "Oamenii buni pot duce multe!"
Sunt un om bun?
Nu știu.
Sunt un om răbdător?
Da. Cu siguranță, da.

Să revenim la dragoste, că am deviat!
Dragostea e simțirea aceea minunată care-ți inundă sufletul și te face să simți că trăiești la intensitate cosmică. E bucuria de a fi alături de cel drag. E gândul permanent la acela pe care-l iubești, e simțire, e durere când vezi că suferă, e fericire ieșită din sferele lumești.
Aceasta e...dragostea!
Eu...am avut-o, dar am pierdut-o...cândva în căsnicia mea.
De ce?
Nu știu.
Am vrut?
Nu.
Am luptat?
Da.
S-a pierdut?
Da.
Am luptat până la capăt?
Da.
Am făcut imposibilul posibil pentru a o păstra?
Da.
Și atunci?
Atunci...
Atunci e cam așa...e nevoie de doi oameni să lupte!
E nevoie de doi oameni să simtă, e nevoie de doi oameni să creadă în dragoste!
Iar lucrul acesta...undeva în casnicie, dacă nu ai grijă, se pierde.

Mai există însă ceva!
Dragostea mamei pentru copii!
E cel mai frumos și cel mai prețios lucru.
E simțirea supremă, e ceva care te lasă fără cuvinte, e...fericire, bucurie, durere, mângâiere, e îmbrățișare, e mândrie frumoasă!
Femeia când ajunge mamă e frumoasă!
Are pe chipul ei acea bucurie infinită.
Mama trăiește prin și pentru copii ei.
Dar nu înseamnă că nu mai are dragoste pentru soț. Dimpotrivă dragostea s-a înmulțit.
Poate da, poate primi.
Și atunci...îmi pun eu o întrebare: Cu ce am greșit?
Nu am un răspuns.
Prietenii mei îmi spun: Tu, tu nu ai o vină. Așa a fost să fie.
Viața însă ne-o facem noi...
Poate e ...doar crucea vieții mele.

Deci, prieten drag, cred că ai dreptate dragostea cu căsnicia...incorect!
Dar...eu sunt o fire optimistă...poate într-o zi, cândva, voi spune...pentru mine e mai bine așa!
Dumnezeu vrea să-mi dea răgaz să-mi îndeplinesc visele: să scriu, să pictez, să cânt, să fotografiez și de ce nu...să călătoresc!
Nu singură!
Nu.
Sunt înconjurată de prieteni și de dragostea nemărginită a copiilor mei!
Și într-o zi...poate...
Voi privi cu zâmbet pe buze și voi zice: Nici nu știi ce ai pierdut!







Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și