Treceți la conținutul principal

Durere amară...

Astăzi am fost întrebat ce legătură am cu povestea...
M-am tot gândit, oare un scriitor trebuie să trăiască ceea ce scrie? Cred că nu.
Mintea e cea care plăsmuiește întâmplări, locuri, personaje pozitive sau negative... Normal că te uiți în jurul tău și culegi informații, dar ideile vin din mintea ta, din sufletul tău, din ființa ta.
Așa că... ceea ce scriu este...din mintea mea cea plină de idei!

Povestea continuă.
Sper că o să vă placă pentru că în curând apar personaje noi!

Durere amară...

Tresar la sunetul strident al alarmei de la telefon. Nu e a mea... Buimac, mă gândesc unde sunt. Simt doar căldura celor două brațe care mă înconjoară.
Opresc alarma. Vreau să dorm. O aud cum vorbește veselă parcă nici nu s-a trezit din somn. Mormăi "vreau să dorm", "lasă-mă să dorm". Râde. O aud. Refuz să mă trezesc. Realitatea nu îmi place.
Se lipește de mine și mă ține așa de strâns...încât sufletul meu tresaltă. parcă simte, simte că e...
Of! Doamne!
A ațipit...și în somn...nu mă lasă din îmbrățișare...

Ne trezim, o văd cum se alintă, dar eu...eu am luat deja hotărârea. Grea hotărâre. Cumplită. O să sufere, dar asta e...
Mă ridic din pat așa de repede încât o las buimacă...Dar trebuie. Asta e...
O grăbesc, o chem, o determin să se ridice din pat ca să plecăm. Se uită amuzată la început la mine, crede că glumesc, apoi o văd...i se citește îngrijorarea în priviri. Îi văd chipul...cum i se ștrege strălucirea, îi văd ochii cum se întunecă, îi văd șuvița aceea rebelă care...Of, Doamne!
Dar mă grăbesc și o grăbesc pentru că trebuie să plecăm. Trebuie. Acum.
O privesc...nu mai e cea de ieri...se uită în gol, debusolată fără să înțeleagă nimic. Ascultă când îi spun că trebuie să plecăm, nu protestează. Privește încă o dată totul cu atâta jale apoi urcă în mașină.

Încerc să pot o conversație, dar îmi răspunde monosilabic. Se uită pe geam la locuri, la dealuri, la pomi, la pământ...la toate cu atâta drag, cu atâta jale încât mi se strânge sufletul.
Trebuie, trebuie să fac asta, trebuie să fiu tare. Trebuie! strigă sufletul meu cuprins de o jale mută.
O să-i treacă. Asta e. Viața merge mai departe.

Opresc mașina. Coboară. Se uită la mine și îmi zâmbește trist...apoi pleacă. Nu se uită înapoi, iar eu plec fără să mai întorc capul. Privirea mea este însă în oglinda mașinii și o văd...cu capul plecat, numărând pașii unul câte unul.
Mă încurajez singur. E mai bine așa, pentru amândoi. Ce a fost, a fost...ea va trece mai ușor și o să-i fie mai bine fără mine. Da! o să-i fie mai bine...

Am ajuns acasă. Opresc mașina. Pun capul pe volan și simt cum lacrimi se preling pe acesta...e durerea, durerea care o simt în suflet de când m-am trezit. Frica că dacă mă implic mai mult voi suferi și mai tare. Că acum...pot să spun, gata! Mai târziu...nu mai puteam. Iar pentru ea...e mai bine așa. Va merge mai departe. O să fie bine.

Cobor din mașină hotărât. Așa trebuie să fie, nu contează nimic, ce a fost, a fost și gata. Voi merge mai departe, voi găsi pe altcineva și o să fiu fericit. Ea...ea e sufletul meu, dar...e atât de ireală!
Realitatea...e asta. Am nevoie de cineva...real.

Tresar...sună alarma. Alarma mea! Am uitat-o.
Buimac privesc în jur. Sunt în același loc ca acum o lună, dar ceva lipsește...Mă întorc, mă întind și văd un chip lângă mine, un chip adormit. Doarme ușor...după o noapte...
Mă încrunt. Ceva lipsește...
Ce lipsește, oare ce?
Mintea mea caută cu înfrigurare să răspundă la întrebare.
Și sufletul zâmbind ștrengărește îi...șoptește:
  - Ea lipsește, ea lipsește...


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și