Treceți la conținutul principal

Stropul meu...de fericire!


În ultima săptămână nu am putut scrie. E complicat. Părerile sunt împărțite: unii îmi spun să scriu pentru că în felul acesta o să mă simt mai bine, alții îmi spun să nu scriu pentru că într-un fel sau altul retrăiesc...totul!
Oricum eu scriu numai atunci când...simt că îmi picură cuvintele din minte și din inima mea... Ele, cuvintele, sunt lacrimile mele așternute peste sufletul meu.

Mă tot gândesc de o vreme că trebuie să termin o poveste pe care am început să o scriu în ianuarie și la care nu am putut să-i fac un final! De fapt finalul era în mintea mea, dar era așa de trist încât nu am putut să îl aștern pe hârtie!
Cred că e timpul!

Dar înainte trebuie să citiți altceva. E continuarea povestirii "Vânt de primăvară". Povestea aceasta este...imaginație, este ceea ce cred eu că și-ar dori fiecare dintre noi să trăiască. Noi, aceștia atât de încercați de soartă!

                                                          Stropul meu...de fericire!

"S-a ridicat încet, încet din pat...a crezut că nu simt cum pleacă...oare unde merge? Nu mă mișc, nu deschid ochii dar...știu că e acolo și mă privește. Mi se oprește respirația...mă acoperă ca pe un copil...și mă sărută pe ochi! Noroc că e întuneric și nu-mi vede...zâmbetul de pe față!

O aud..cum merge încet prin camera luminată doar de luna de afară. Deschid ochii. La început nu văd nimic. Doar umbre, încerc să mă mișc cât mai ușor...să văd unde e...Și o văd. Cocoțată pe pervazul geamului, cu tâmpla lipită de sticlă, cu lumina lunii  care se joacă prin părul ei...Mă uit cum stă ghemuită și mă întreb dacă...eu...
-          - Iubitule!                                                                                                       

      Încremenesc, e prima dată când îmi spune așa, nici nu îndrăznesc să răspund, sufletul meu tresare atât de tare de bucurie...Într-un final răspund, în șoaptă, răgușit: ”Da...” Apoi mă întreb dintr-o dată, de unde știe că mă uit la ea, că sunt treaz? Cum poate...nici nu se uită spre mine...

           - Aș vrea ceva, spune ea, dar să nu te superi...Se întoarce spre mine și îmi zâmbește și mă ridic să o văd mai bine. Pătura care și-a strâns-o pe ea a căzut puțin, și ...Doamne, cît mă abțin să nu mă ridic!
      Aș putea, zice ea, să ieșim afară să văd stelele și luna? E atât de frumos!
      Da, îi răspund repede, e frig afară, dar dacă tu vrei...
      -   Da!Da!

Sare din geam, începe să cânte și caută hainele, se învârte pe întuneric, vine până la mine, mă sărută și-mi șoptește ”Haide,haide... ” 
[...]
Suntem afară pe bancă, am învelit-o bine...și stă întinsă pe spate cu capul pe mine...Ea se uită la stele, la lună, eu mă prefac că mă uit, dar privirea mea e pe chipul ei. O mângâi pe păr, fără să-mi dau seama și o aud cum îmi vorbește de stele, cum râde cum se bucură de fiecare lucru descoperit  pe cerul atât de frumos...Gândul meu e departe...nu pot să cuprind în sufletul meu fericirea și...

Uite! Strigă ea. Uite! Repede, pune-ți o dorință. E o stea căzătoare...
      Mă trezește din visarea mea, și îmi pun dorința în timp ce pe cer steluța luminoasă face un spectacol parcă special pentru noi. Ne privim, după câteva clipe, când totul s-a terminat...se ridică și se ghemuiește în brațele mele...
O strâng în brațe, o dezmierd, o sărut și îi șoptesc că trebuie să mergem înăuntru...

 - Da, îmi răspunde simplu, cu o condiție! Vreau să știu dorința ta!
 Mă uit la ea cu ochii mari, cum poate să facă ce vrea din mine, din viața mea, cum? Deschid gura să-i spun și mă oprește, îmi atinge buzele cu degetele și îmi șoptește...dorința ei...
-  Uite! strigă ea.

Îmi îndrept privirea spre livadă, vântul a început să adie și petalele zboară parcă ar fi fulgi de nea. Până și eu cred că e o noapte plină de magie, de frumusețe desprinsă din povești...Suspin, suspin din tot sufletul, nu vreau să se termine... 

Tresar, a sărit din brațele mele și se îndreaptă spre casă, oare de ce? Mi se stânge sufletul...dar se oprește în prag și se întoarce râzând și strigă:
  Iubitule, vino!  " 
Mi-am dorit să scriu o poveste frumoasă, o poveste în care să trăiască amândoi povestea de iubire, așa simplu, fără teama că ea se va termina. Să simtă amândoi că s-au desprins de răutatea care există în lume și că într-un fel și-au creat un mic loc al lor. Poate chiar acel loc numit de mine locul fără gânduri!
Astăzi, după aproape cinci luni de la scrierea primei povestiri, nu mai cred în asta. Îmi dau seama că într-un fel...găseam acolo în casa aceea ideea de familie! Și nu e așa. E...doar dragoste pe apucate!
Interesant chiar și pentru mine, că într-un fel sau altul totul se leagă, deși nu am avut această intenție!

Da...Viața merge înainte! este ceea ce aud în jurul meu, mereu...M-am săturat de expresie. Viața e viață, astăzi urâtă, mâine mai urâtă și tot așa...pentru cel care este bulversat total de divorț. Nu există frumos, nu există bine, nu există speranță, doar...mergi înainte! În fine!
           
      Povestea mea  mai are o parte și finalul acela pe care mi-e tot teamă să îl scriu... Nu știu de ce, dar pentru că toate lucrurile din viața mea s-au sfârșit prost, nu pot nici măcar în imaginația mea să văd o parte...bună! Dar să nu uităm:

                                    VIAȚA MERGE ÎNAINTE!


      










Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și