Treceți la conținutul principal

Copacul amintirilor frumoase...


În ultimele zile am lăsat într-un colț al minții mele ideile și personajele cărții pe care cu timiditate, dar și cu un oarecare curaj nesăbuit am început să o scriu. Recitind rândurile scrise nu sunt foarte mulțumită, dar mă bucur că mi-am găsit curajul să o fac. Dacă vă plac sau nu, nu știu, dar atâta timp cât se citesc, eu sunt fericită! 
Mă tot întreabă oamenii în ce lume trăiesc eu?
Mă uit mirată la ei și îi întreb: Voi, voi în ce lume vreți să trăiți? Una mai bună, sau una rea?
Lumea...e formată din oameni. Aceștia sunt...oameni! Pur și simplu!
Nu poți să spui despre unul sau altul că e rău sau bun. 
De ce? o să mă întrebați.
Păi pentru că un om poate reacționa diferit: cu unii poate fi mai aspru, cu alții mai bun.
O să spuneți că acel om e prefăcut.
Eu nu cred, cred că așa sunt oamenii...Sau poate...

Lumea mea...lumea mea de vis!
Lumea mea de vis este frumoasă!
Mă înconjor de oameni pozitivi, care știu să mă determine să fiu bună, care fac în așa fel încât să pot arăta partea mea bună întotdeauna! 
Mi s-a repetat de câteva luni: Oamenii sunt răi!
Nu, nu sunt.
Oamenii spun ceea ce gândesc, când au curajul. De cele mai multe ori se feresc să spună adevărul ca să nu-l facă pe cel din fața lor să sufere. 
Stați între copii...și să vedeți acolo!
Nu răutate, nu. Ei nu sunt răi, dar sunt sinceri. Sinceritatea lor merge până la cruzime, neinteționat de cele mai multe ori! 
Nu poți să te superi pe ei, așa sunt!

Ești o ființă rea sau bună? o să mă întrebați.
Sunt simpatică! o să vă răspund.
Privesc lumea prin ochii mei, o judec așa cum o văd, îmi fac o părere de ceea ce e în jurul meu, încerc să deslușesc taine, (dar nu prea îmi iasă!), încerc să-i ajut pe cei de lângă mine...

În zilele trecute vă spuneam că trecutul și viitorul sunt două fețe ale vieții noastre. Că trebuie să ne orientăm spre viitor, lăsând trecutul undeva...
Astăzi aș vrea să vă spun câteva cuvinte despre trecut. 
O să ne jucăm, o să fim copii!!

Țineți palmele adunate ca atunci când ai în mână o minge imaginară, nu trageți cu ochiul!
Acum închideți ochii...
Intrați cu încredere în lumea de vis care este în palmele voastre.

"  E întuneric...tu, tu ești mic și ești speriat de întunericul din jurul tău...Te trec fiori adânci și lacrimi se strâng între genele lungi...
Deodată...două brațe te strâng puternic, dar cu delicatețe...încet o luminiță plăpândă își face loc în întunericul cel de necuprins.
   Îți saltă sufletul, pășești încet cu grijă spre luminiță...
E...mică, plăpândă...În mijloc e ceva...
Dar ce? te întrebi mirat și curios.
Îți apleci privirea...Un copac! 
E atât de frumos încât privirea îți rămâne fixată acolo...
   Te așezi cu grijă...de jos pare imens!
   Atingi cu degetele ușor...Tresari! O amintire  se derulează prin fața ochilor. Începi să râzi fericit!
Când e gata, degetele tale ating o floare... O! Doamne! Chip de înger în fața ta! Lacrimile îți brăzdează fața, dar nu de tristețe, de bucurie pentru că...pentru că e momentul în care ți-ai văzut prima dată copilul!
Atingi încet, cu grijă fiecare părticică și plângi, simți, râzi în hohote, zâmbești...
   Prins în amintiri nu îți dai seama că...în jurul tău e tot mai multă lumină...
E...Copacul, copacul care strălucește feeric, e...bucurie, e amintire, e frumusețea unor clipe deosebite petrecute în familie!
E...Copacul amintirilor frumoase!
Când realizezi strângi palmele ca să protejezi totul și încet, cu grijă așezi copacul minunat în locul cel mai de preț al sufletului tău."

Deschideți ochii încet, cu grijă să nu deranjați amintirile frumoase...
Vedeți?
Ce să vedem? o să mă întrebați.
Cum ce să vedeți! 
Păi...ce?
Lumea mea...lumea mea de vis!




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și