Treceți la conținutul principal

Calatorie cu trenul...

Tara mea, tara mea de vis!
Toti rad de mine pentru expresia aceasta. Nimeni nu ma intelege...dar eu chiar cred ca e o tara de vis.
E un loc de poveste.  Doar ca noi, locuirorii , nu stim sa ne traim povestea intr-un mod minunat.

Am plecat asa cum va spuneam.
Am plecat din dorinta de a nu sta acasa!
O! ce filozofie, o sa spuneti voi!
Da. Mare filozofie, chiar adanca, o sa rad eu. Pai nu ati inteles ca am timp? Si daca am timp de ce sa nu-l folosesc constructiv?
Parerile sunt impartite asa cum se intampla in cele mai multe cazuri. Unii care spun: ca trebuie sa stai acasa! Altii care imi spun: Pleaca! De ce sa stai singura!
Adevarul este ca eu ...nu ascult de nimeni. Am facut ce am simtit. Am stat acasa pana cand mi-am zis si v-am zis: Gata, e timpul de plimbare, de revedere, de vazut locuri frumoase.
Asa ca ieri rapid bagajul ( jumatate de ora!) si la drum!

E...stati asa. Peripetiile mele au inceput inca de la inceput!
Sa vedeti...trenul a avut intarziere 25 de minute. Am fost calma pentru ca stiam ca asa o sa fie.
Vine trenul... Eu tin sa va zic ca nu am mai fost cu trenul, spre rusinea mea, de vreo zece ani.
Sa revin. Vine trenul, ma uit dupa vagoane, normal caut numarul doi si urc.
Si? o sa ziceti voi ce mare lucru.
Stati...stati, ca ne aflam aici in tara noastra, ati uitat? Dupa ce urc mi se spune ca nu sunt in vagonul numarul 2 ca este vagonul numarul 4! Ok, imi spun sa caut vagonul meu! Si ma plimb eu sa-mi caut vagonul! Ce simpatic!
Ajung intr-un final dupa ce tot apas butoane si ma uit mirata ( ca omul care a avut in minte imaginea trenurilor de acum 10 ani!!!) la tehnologia care era in tren! Ajung la vagonul meu la locul meu.
Si?o sa spuneti voi nerabdatori.
Pai...locul meu era ocupat!
Serios? De ce nu ai ridicat persoana, ce mare lucru!
Stati putin ca si acum imi vine sa rad! Pentru mine a fost asa de haios, doamna care imi ocupase locul se instalase asa de bine, le avea toate intinse! Ha!Ha! Si normal tipic pentru mine, nu vorbea limba romana! Engleza!!!
Si? Nu ai spus tu in articolul trecut ca stii limba engleza?
Da, era o expresie pentru prietenii mei! Stiu ei de ce!
Deci, stii sau nu?
Secret! Important e ca doamna respectiva avea bilet in vagonul 5 pe locul 65 si statea in vagonul 2 pe locul 65!
Si? Nu a plecat?
Ei, ma vedeti pe mine ca pot sa nu fac o fapta buna in prima mea zi de calatorie? M-am uitat la ea, am lasat-o acolo si iarasi prin tren spre vagonul 5 de data aceasta!!!!
Asa ca am strabatut trenul inca o data pana cand intr-un sfarsit mi-am gasit un loc, dupa aproape zece minute de cand a plecat trenul!

Si incepe calatoria mea...
M-am bucurat ca un copil de faptul ca sunt la geam si pot sa privesc pe geam. Am privit dealurile line acoperite de paduri, lanurile de porumb, campiile cu flori multicolore...
Am trecut cu privirea pe langa lanuri unde oamenii treierau graul si mi-a venit in minte o imagine a copilariei mele. Atunci, demult grau era adus intr-un loc din sat. Sa intelegeti voi cei mai tineri, graul era secerat de oameni adica se taia si asa se aducea, iar apoi era treierat. Nu era totul mecanizat ca acum!
Oamenii stateau acolo in praful care se facea si lucrau punand ei in masina respectiva graul. E, eu copil, am vrut sa vad si sa fac si eu. Sa tin de sacul acela in care veneau boabele de grau coapte si aurii, doar ca oamenii care stateau acolo se umpleau de praful acela! Asa ca eu dupa zece minute eram alba din cap pana-n picioare. Cat de greu! Multa munca! Dar aceste lucruri au dat farmec copilariei mele.
Acum...pe camp totul e gata!
Lipsa farmec, mi-am zis eu singura! Dar e adevarat timp eficient!

Tu vrei sa ramanem in urma cu toata tehnologia? o sa ma intrebati voi incruntati.
Nu, nu vreu. Cred ca tehnologia e buna, de aceea o si folosesc, dar atunci cand plec in calatorii plec sa vad, nu?
Si? intrebati voi.
Pai stati sa vedeti. V-am spus deja ca nu am mai fost cu trenul de 10 ani si am fost uimita de tehnologia din tren. Pai in jurul meu era plin de tablete, telefoane la care se asculta muzica sau cine stie ce priveau ei acolo, de laptopuri pe care se vedeau filme...
Si, ce mare lucru?
Pai...eu aveam la mine unealta de scris ( cea imprumutata, ca a mea...stiti voi!), dar ...
Dar?
Pai de ce sa nu ma uit pe unde trec, de ce sa nu vad locurile, de ce sa nu vad frumusetea acestei tari care mi-e asa de draga. Nu m-am saturat de privit, nu m-am saturat de admirat. Si vreau sa va spun ca timp am avut...ca trenul a mers asa de incet incat am ajuns cu o ora intarziere!!!!

A si inca ceva, ca sa radeti si sa aveti astazi o zi frumoasa si destinsa!
Ce credeti voi ca mi-am luat de acasa?
Uimeste-ne!
Pai un caiet in care sa scriu impresii!
Caiet? Nu ai spus ca ai unealta de scris?
Pai da o am, dar daca eram cu nasul in ecran mai puteam vedea eu in voie?
Asa ca va rog sa zambiti si sa va imaginati: un vagon (numarul 5 nu uitati!) in care fiecare om era preocupat sa vada ecranul tehnologiei lui si eu...tacticoasa imi scot caietul si un stilou si incep sa scriu si privesc si scriu...
Va dati seama? Ce situatie amuzanta!
Dar credeti ca mi-a pasat? Nu pentru ca multe din acele impresii o sa se regaseasca in scrierile mele.

Cu speranta ca v-am luminat ziua si ca ati ras din toata inima eu va las pentru ca astazi voi vizita orasul de la poalele Tampei!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și