Treceți la conținutul principal

Când se răzbună femeia!!!

Vedeți voi, iarăși am avut dreptate...
Astăzi am găsit ceva atât de comic încât am râs singură toată ziua.
Și nu pot, dar chiar nu pot să nu vă povestesc și vouă!

Să vă povestesc...Am făcut ordine la cărți în bibliotecă.
După multă muncă, plăcută de altfel, am ajuns la cărțile vechi care i-au aparținut tatălui meu. Vă spun sincer, am avut emoții când am luat în mână lucrarea lui de licență, când am găsit caietul lui de poezii, când am atins fiecare filă și carte pe care în urmă cu mulți, mulți ani tatăl meu le-a citit și le-a ordonat. Le știu și le-am citit aproape pe toate pentru că...acesta era modul în care eu am putut să-l cunosc...
Dar să revin...

Am ajuns la un caiet (Am crezut eu!), de fapt era doar o copertă de caiet mic și înăuntru multe, multe ziare foarte vechi. Și le-am răsfoit...
Spre surprinderea mea am găsit o "gazetă", adică un ziar datat la 13 august1944!
Vă dați seama?
Am deschis cu atenție să nu se destrame și am citit știrile din 1944!

La rubrica cu mici anunțuri îmi sare în ochi ceva: "Când se răzbună femeia!"
Și citesc...
Și râd!
Și citesc...
Și râd!
Și iarăși citesc...
Și râd!

Trebuie să vedeți și voi, că nu m-am putut abține și i-am făcut o fotografie!


Deci...v-a plăcut?
Păi să nu râd eu singură toată ziua?
Și-a făcut femeia dreptate?
Simplu, direct!

Dar cel mai mult îmi place finalul: "Să te ferească Dumnezeu de bătaia muierească!"
Până și cel care a relatat era speriat!
Am râs și râd cu lacrimi!

Lăsând gluma deoparte ( dacă puteți, eu nu prea!) cred că era un exemplu pe care-l dădeau celor care atentau la bărbații însurați!
Sau era pur și simplu o știre!

Oricum o luați, eu sincer cred că lumea era mai simplă și mai directă atunci.
Eu sper doar să vă distrați și voi citind cuvintele acestea scrise cu atâția ani în urmă și să râdeți împreună cu mine.
Uite, astăzi povestea aceasta mi-a înseninat ziua!

Mâine...la drum!
Unde? șoptiți voi mirați.
În lumea largă! Dar...o să vă transmit și vouă toată energia pe care o s-o preiau din locurile pe care  le voi vizita.


Pentru voi, încă o fotografie a ziarului.
Prima pagină ca să vedeți că întâmplarea s-a petrecut acum 73 de ani!

Și vreau să închei în seara aceasta citând din articolul care se vede: "Pe urmele străbunilor"

"Valoarea unui neam se dovedește cu faptele lui. 

Despre ceea ce suntem noi azi, mărturisesc faptele noastre. 

Bune sau rele, acestea sunt certificatul nostru; ele arată dacă merităm viața ce ne-a fost hărăzită, sau trebuie să ne învrednicim de una mai bună."

Frumos, nu?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și