Treceți la conținutul principal

Chip de copil...

Vedeți voi, fiecare dintre noi alergăm în toate părțile, încercăm să facem fel și fel de lucruri, ne străduim să...avem cât mai multe.
Dar ...chiar contează?

Ce întrebare este asta, o să spune-ți voi ridicând din sprâncene.
O întrebare pe care mi-o pun de câteva zile. O să vă povestesc...

Acum câteva zile am întâlnit un copil...frumos, cu ochii triști...care nu vorbește...
E cum să vă spun...E așa de frumos!
E o poveste tristă. Eu nu am avut puterea de a asculta tot, dar m-am uitat la copilul acesta minunat, care instantaneu s-a lipit de mine...
Tulburător...chiar și acum după câteva zile.
M-a privit în ochi, a luat două scaune și le-a pus unul lângă altul și m-a prins de mână și m-a așezat lângă el. Apoi...m-a tras spre el și și-a lipit fața de mine...

Doamne! Sufletul meu a tresărit într-un spasm al durerii mele, pentru că-mi doresc ca altă față să fie așa de aproape! Oare de ce Dumnezeu îmi dă astfel de experiențe?
Viață...viață...
Copilul frumos care nu vorbește, mi-a șoptit! Vă dați seama? Mi-a șoptit.
A spus așa: "Mama..."

Am vrut să plâng, dar nu puteam...
Am vrut să țip, pentru că am nevoie de acest cuvânt, dar nu puteam...
Am vrut să închid ochii și să simt bucuria, durerea suferinței mele, speranța împletită în șoapta aceea, dar nu puteam...
M-am uitat însă cu uimire la chipul acela frumos, la ochii care căutau cu disperare...bunătate, doar bunătate.
Câtă tristețe este în lumea aceasta! Câtă tristețe.
La șase ani, cred, a trăit câți alții în cincizeci!
Tulburător...

Cândva vă spuneam așa: dacă sunteți supărați să vă gândiți la oamenii care sunt mai necăjiți decât voi. Dacă sunteți triști să fiți convinși că sunt în lume foarte muți oameni care nu știu ce este zâmbetul.
Eu...am întâlnit cel mai tulburător...copil fără zâmbet.
Când am plecat s-a uitat după mine așa de trist, încât inima mea a plâns, așa în hohote.

Mă-ntorc mereu cu gândul la el și-mi spun: eu sunt în picioare, eu pot să scriu, pot să gândesc, pot să mă joc cu fetița mea, pot să îmi mângâi copilul în gând în fiecare clipă, eu pot să-l iubesc...pentru că iubirea străbate distanțe uriașe...
Eu pot să respir, eu pot să plâng, să râd, eu pot.
Durerea mea...e așa de mică în comparație cu durerea din privirea copilului meu frumos, de șase ani!

Cel mai important în viață e să-ți vezi copiii sănătoși, să-i îmbrățișezi, să-i mângâi, să le dai putere, să le zâmbești, să povestești cu ei și să-i vezi fericiți.
Aceasta e adevărata bucurie a unui om. Doar aceasta.
Lucrurile materiale...astăzi sunt, mâine... poate nu.

Drag copil cu ochii triști, care-mi șoptești "mama", eu voi fi în fiecare săptămână acolo, puțin pentru tine și te voi strânge în brațele mele tremurânde și-ți voi spune încet, încet: "Copilul meu, copilul meu..."

***
Sunt foarte obosită, dar nu pot dormi. Așa că nu am pierdut timpul și am așternut pic cu pic literele în cuvinte și cuvintele în propoziții.

Trebuie să vă spun că scriu de cinci luni și am cititori din toată lumea, cărora le mulțumesc pentru că au răbdarea de a parcurge rândurile mele. Le mulțumesc și prietenilor mei, care mă încurajează permanent, care mă sprijină și care-mi dau puterea de a merge mai departe.

Într-o seară în care în sufletul meu se împletește tristețea, oboseala, speranța dar și optimismul...vă spun simplu:

Pentru voi, cu drag
                      Eu.
***
Pentru voi o imagine preluată. Nu mai ajung să fac poze!
O imagine care nu știu dacă se potrivește, dar...privirea, e cea care mă obsedează.





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și