Treceți la conținutul principal

gânduri în noapte

Gânduri în noapte...
M-am trezit și gândurile nu-mi dau pace, așa că mi-am luat unealta de scris și iată-mă!

Cât de greu este să acceptăm realitatea?
Am tot scris încă din mai-iunie despre realitatea văzută din unghiuri diferite. Dar ieri...au început să vadă și alți apropiați ai mei această realitate!
Cât de trist!
Chiar trist...spun eu, așa cumva mâhnită.
Oare viața aceasta este doar o luptă în care persoanele trebuie să câștige cu orice preț?
Să calci peste celălalt pentru a ajunge în față?
Doar atât? Doar asta urmărești în viața aceasta?
Trist...chiar trist, jenant de trist.

Valoarea unui om, spun eu acum în noapte când somnul nu se mai prinde de genele mele, deși am fost frântă de oboseală și de o tristețe fără seamăn...valoarea unui om stă în capacitatea acestuia de a trece prin situații limită. Atunci, doar atunci, vezi adevărata față umană.
Unii au fața  de-a dreptu schimonosită!
Alții, deși trec prin cel mai negru coșmar, au fața plină de lumină!
Oare de ce?
Puteți să-mi răspundeți?
Vă uitați la mine...muți?

Da...spun eu tare tristă, e greu răspunsul, dar atât de evident.
Se vede sufletul omului.
În situațile limită se vede sufletul omului, iar sufletul ne definește ca persoane. Aceia suntem noi, cei adevărați.

Așa că valoarea unui om în ce constă? În cuvinte spuse doar? Doar în cuvinte...doar în mândrie?
Nu. Nu. ( tristă, chiar tristă...)
În fapte. În, fapte...
Valoarea unui om se vede în faptele pe care le face, în felul în care-i ajută pe cei de lângă el, în felul în care vorbește despre oameni,în felul în care vorbește cu oamenii,  în felul în care-i încurajează pe cei din jur, în...tot!
Iar mai presus decât orice, valoarea unui om se vede în felul în care vorbește despre partenerul sau partenera de viață!

Acum la ceas târziu...pot să spun doar atât: am admirat întotdeauna puterea partenerului meu de a merge înainte, am admirat întotdeauna dorința de a învăța, am admirat întotdeauna ochii  asemeni cerul meu preferat...
Am admirat...zâmbetul
Am admirat...totul!
Nu pot, nu ar fi drept să vorbesc urât.
Am avut perioada de furie ( puțină, foarte puțină cei drept!) și am trecut peste ea.
Ce folos să arunci cu noroi în cel sau cea, care a fost lângă tine așa de mult timp? Merită?
Nu, nu merită.

Sunt tristă...de o tristețe ca adâncul mării, de o tristețe care străbate fiecare celulă a corpului meu...
Acum, doar acum îi înțeleg pe cei care au trecut prin asta ca mine.
Cât de greu e! Câtă durere! Câtă tristețe!
Îmi plec fruntea  îngândurată...
Valoarea umană...
Suntem noi, noi cei adevărați, doar văzuți de oamenii din jurul nostru...

Viață, viață...grea mai ești.
Viață, viață...te joci cu mine...
Viață, viață...nebună
Viață, viață...ciudată
Viață, doar...viață!

Pentru voi, în noapte, doar,
                                        eu.
***
Acum îmi dau seama că:

               E dimineață!!!!




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și