Treceți la conținutul principal

Bunicul Iosif

Viața se poate schimba de la o zi la alta, de la o clipă la alta sau chiar într-o secundă.
 Iată-mă în trenul meu drag mergând spre ... 
Am tot spus în ultima vreme că vreau să recuperez tot timpul pierdut, anii în care nu am călătorit. Ciudat este că îmi place să călătoresc, îmi place să văd lumea, îmi place să văd locuri noi și cel mai mult îmi place să îmi încarc sufletul cu energie pozitivă. 
De ce e ciudat? întrebați voi nedumeriți. 
Păi pentru simplu fapt că mi s-a repetat mereu în ultimii ani că: mie nu-mi place schimbarea, că nu-mi plac călătoriile, încât la un moment dat am crezut și eu acest lucru. 
Acum, ce să zic eram așa de liniștită în căminul meu, aveam o sigurață greu de descris în cuvinte, dar acum nu mai am un cămin...așa că nu-mi rămâne decât să vizitez cât mai mult.

De fiecare dată când plec am câte o aventură. Este ceva inevitabil și incredibil ( râd eu din tot sufletul). Acum sunt ferm convinsă că într-un fel sau altul Cineva de sus are grijă de mine și câteodată îmi trimite așa mesaje codificate. Așa am văzut eu întâmplarea de acum zece minute.

Să vă povestesc. Ajung în gară, pe peron și după ce mi-am dus gentile grele, (de parcă plec o lună nu o săptămână!!!) se oprește lângă noi un bătrânel. Barba albă, ochii albaștri, îmbrăcat într-un palton uzat...sincer mă întrebam de ce atrag tot timpul astfel de oameni. Primul meu gând a fost că o să-mi ceară ceva, dar spre surprinderea mea 20 de minute cât a stat și a povestit,  nu a făcut-o! 
Așa că l-am cunoscut pe bătrânul Iosif. 
Și am văzut în el chipul bunicului meu. 
Nu pot să vă explic de ce am simțit acest lucru. 
L-am lăsat să vorbească despre copii lui, despre vreme, despre anul care o să vină. 
Ciudat e că la un moment dat a spus așa: "Anul viitor o să fie mai bun, o să fii fericită!" 
M-am uitat uimită la acest bătrânel pe care nu-l mai văzusem în viața mea și care așa știutor îmi spunea că viața mea o să se schimbe și că în anul care sosește o să fie bine.

Știu poate o să râdeți, dar eu am învățat că nimic nu e întâmplător în viața aceasta că totul are un sens în universul acesta, că oricât ne opunem unor lucruri nu putem schimba nimic. Eu sunt un exemplu concret.  Degeaba am încercat să salvez ceva că oricât m-am străduit nu am reușit. Unde nu se vrea, nu se vrea și gata.

Acum două zile am hotărât că e timpul să nu mai mă lupt cu destinul, să nu mai schimb ceva pentru că oricum dacă o fac  totul se întoarce împotriva mea cu o forță mai mare.  
Sunt convinsă că fiecare acțiuniune are și o reacțiune. O forță care dacă pune în mișcare mersul lucrurilor nu se mai oprește. 
Am citit în zilele trecute despre cea mai mare forță din univers, care  este iubirea și mi-a plăcut foarte mult ideea. 
Iubirea atrage și respinge, iubirea unește și dezbină, iubirea  adună și desface. 
Totul se raportează la iubire. 
Poate de aceea atunci când nu mai e, simți pustiul acela imens în suflet și nu-ți mai găsești locul. Acum iubirea este de mai multe feluri, însă  cea mai intensă este cea dintre părinți și copii. Nu știu dacă voi aveți aceeași convingere, dar eu cred cu tărie acest lucru. 
Iubirea aceasta este atât de puternică încât simți durerea copilului tău, simți bucuria lui, simți tristețea lui, simți fericirea lui...

Trenul mă poartă tot mai departe și simt liniștea care se lasă peste sufletul meu, fericirea izvorăște din inima mea inundându-mi chipul! 
Afară noapte s-a lăsat, din când în când se vede zăpada care acoperă pământul și luminițe se văd în depărtare. 
Viața e ciudată v-am mai spus, câteodată îți ia, câteodată îți dă. 
Eu, acum ...primesc! Așa că-i dau dreptate bunicului Iosif. Anul care vine o să fie mai bun, cu fericire, cu împlinire profesională, cu iubirea copiilor. Sigur.
Povestind bunicul Iosif mi-a spus să-i trasmit soțului meu că astăzi am întâlnit un om bun, de 75 de ani. Nu am vrut să-l supăr și să-i spun că nu am cui să-i spun, așa că m-am gândit și...(râd spre voi): 

"Astăzi am întâlnit un om cu suflet mare, un om înțelept, un om care mi-a povestit viața lui, un om care m-a ajutat să urc în tren, asemeni unui părinte!"
 Cumva pentru câteva clipe am simțit că sunt iarăși copil și bunicul meu este lângă mine. 
"Mulțumesc, bunicule Iosif."

Trenul a ajuns.
Un nou început... 
Frumusețea locului îmi taie respirația...



***
Mulțumesc prietenie mele Dorina.
Pentru că anul nou bate la ușa noastră eu vă urez tuturor un an liniștit cu fericire, bunătate și iubire!
Sunt convinsă că anul meu o să fie multtt mai bun decât acesta.


Pentru voi,
                încă...Eu.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și