Treceți la conținutul principal

Amintiri, amintiri...

Singurul lucru pe care-l știm este că trebuie să muncim ca să avem ...cât mai mult!
Mă întreb eu astăzi, oare viața aceasta înseamnă numai muncă, muncă, muncă?
Oare ne vom schimba vreodată?
Oare vom înțelege că totul trece pe lângă noi și nu mai putem întoarce timpul.
Că nu mai putem să ne jucăm în nisip cu îngerii noștri,
că nu mai putem râde de primul lor dinte lipsă,
că nu mai putem să ne prostim dansând prin sufrageria plină de jucării...
Nu, timpul nu mai poate fi dat înapoi. Nimic nu se mai întoarce.
Copii sunt mari și uită să te sune, uită să vorbească, uită...tot.

Astăzi m-am întrebat cât m-am jucat cu ei, cât le-am citit povești, cât timp le-am dat din viața mea.
Și mi-am răspuns tristă, așa de tristă: tot timpul meu, toată viața mea.

Îmi aduc aminte că inventam povești în fiecare seară.
Aveam un personaj: Dino.
Acesta era verde și făcea tot felul de năzbâtii. Normal că eu introduceam întâmplări din timpul zilei, ca să mai învățăm puțin din ceea ce am făcut!
Doamne, ce timpuri.

Fiului meu îi citeam foarte mult. Când a mers la școală știa poveștile toate și le spunea așa de frumos încât doamna învățătoare era uimită de "copilul acesta care povestește ca un bătrân"!
Copilul meu înțelept!

Am trecut pe la grădiniță înainte de Crăciun ( așa fac în fiecare an, le ducem ceva dulce copiilor de acolo) și doamnele îngrijitoare m-au întrebat de fiul meu...
După atâția ani ele își amintesc cum el, la 4 ani, își dădea jos șoseta din piciorul drept și o punea în papucul drept apoi la fel și cu stângul! Râdeau și acum când îmi povesteau cum ele în timp ce dormea îi schimbau șosetele din papucii de casă și el, el când se trezea le muta la loc! Copilul meu frumos!

Aș vrea să pot da timpul înapoi, să-l iau în brațe, să-i simt mirosul.
Aș vrea să pot da timpul înapoi și să fac lucrurile altfel.
Aș vrea să pot da timpul înapoi și să fiu mai fermă în deciziile care trebuiau luate.
Aș vrea să pot privi la viața mea ca la un film și la sfârșit să văd că se termină frumos...
Doamne, cât aș vrea!

Dar, dar viața aceasta nu e dreaptă, chiar nu e dreaptă.
Astăzi în sufletul meu e ploaia durerii...
Oare va vedea vreodată cât de mult greșește?
Oare va înțelege vreodată că dragostea unei mame e atât de mare încât face sacrificii enorme pentru copii ei?
Oare va înțelege cât de greu e?
Poate, îi șoptesc eu inimii mele zdrobite în frânturi de durere.
Poate atunci când el va avea copii...
Poate mai repede, cine știe!

Zâmbesc în ploaia durerii mele...
Zâmbesc amintirilor frumoase...
Ce aș mai putea face decât să-mi păstrez zâmbetul pe față și speranța în suflet că într-o zi...

Nu, nu am vrut să fiu tristă astăzi.
Nu, nu vreau să fiu tristă în general.
Pentru că nu am voie, pentru că trebuie să merg înainte. Trebuie.

Pot să vă spun doar că viața nu stă numai în muncă.
Că nu contează câți bani ai, chiar nu contează.
Am o vorbă a mea: astăzi îi ai, mâine nu!
Dar fericirea aceea din sufletul tău când ești cu oamenii dragi ție, aceea nu dispare niciodată.
Fericirea stă în lucruri simple.
Fericirea e chipul copiilor tăi, ochii lor, zâmbetul lor, mirosul lor, îmbrățișarea lor.
Aceasta e fericirea!
Aceasta nu ți-o ia nimeni niciodată. Ea rămâne imprimată pentru totdeauna în inima ta, în sufletul tău, în toată ființa ta.

Zâmbesc spre voi cu speranță în suflet într-o viață mai...liniștită.
Liniștită? șoptiți voi mirați.
Da, liniștită. Nu, nu-mi doresc altceva. Doar liniște pentru a-mi pune ordine în gânduri, în sentimente, în minte, în inimă. Poate așa voi vedea luminița de la capătul tunelului. Poate...
Poate e timpul să mai port tocuri! Cred că da, chiar îmi lipsesc.
Trebuie însă să mă mândresc cu ceva: sunt tot mai bună la sport. Bravoo mie! Am ajuns să fac o oră întreagă sport. Și când am ajuns acasă...apă. ( până acum.. Am cam exagerat în sărbătorile acestea: dulciuri, dulciuri, dulciuri...dar ce bune au fost!!!)

Voi termina în stilul meu caracteristic...

Ca să nu slăbesc prea tare o să mănânc una, două...sau mai multe bomboane de pom.
Dacă tot au rămas, mă sacrific!
La anul nu mai sunt bune! ( Doamne ce-mi plăcea mie să le iau direct de pe brad. Le luam și ambalajul îl făceam frumos la loc să nu se vadă. Până se prindeau cei din familia mea, eu deja devoram totul. Ce timpuri frumoase!)
Amintiri, amintiri...

Pentru voi,
              Eu.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și