Treceți la conținutul principal

Bunicii mele

Nimeni nu poate înțelege durerea unei mame când este despărțită de copilul ei.
Este cum să spun, năucitoare. Te devastează pur și simplu. E ca și când peste tine vine ceva și te zguduie atât de tare încât nu mai poți să judeci, nu mai poți să respiri, nu mai poți să trăiești.

Vă spuneam cândva că pe bunica mea, cu nume de sfântă am urât-o toată tinerețea mea, pentru că nu a știut să mă anunțe că tatăl meu nu mai e printre noi.
Copil fiind am perceput viața cu ochii mei și cu sufletul meu de atunci.
Nu am văzut durerea bunicii, care după ce-și îngropase soțul la câțiva ani și-a îngropat și copilul. Nu am văzut durerea din ochii ei de câte ori ne vedea pe noi! Ne certa permanent și era nemulțumită de noi...Astăzi, doar astăzi îmi dau seama că atunci când ne privea își vedea copilul, iar în zâmbetul nostru copilăresc, în râsul nostru fără griji, cumva ea simțea durerea adâncă a despărțirii atât de timpurie de copilul ei.
Nu pot da timpul înapoi.
Nu mai pot să-i cer iertare și să-i spun că doar acum îi înțeleg durerea de mamă.
Doar că nu pot înțelege de ce nu a văzut ea...durerea mea de copil. Asta nu pot să înțeleg.

Vedeți voi, se presupune că adulții trebuie să fie mai atenți la sufletul copiilor.
Oare reușim de fiecare dată?
Oare putem să-i ajutăm cu adevărat?
Știu, o să-mi ziceți că avem specialiști. Vă dau dreptate, avem și unii foarte buni. Dar societatea noastră încă nu este capabilă să le privească munca ca pe o normalitate. Nu suntem în stare să trecem peste prejudecățile acestea din țara noastră.
Toată viața mea am luptat împotriva prejudecăților greșite și acum simt că am făcut-o degeaba.
Nimic nu se schimbă în gândirea unor oameni oricât de mult se vrea.
Poate o să pară ciudat, dar cei pentru care luptăm de atâția ani, sunt cei care au cele mai mari prejudecăți. (tristă, chiar tristă.)

Vă doriți câteodată să dați timpul înapoi așa cum dați cu degetul pe ecranul telefonului și să aduceți înapoi copilăria?
Eu îmi doresc așa de mult.
Mi-e dor de satul copilăriei mele. Mi-e dor de oamenii din sat, care acum nu mai sunt printre noi, oameni care te opreau, te îmbrățișau și trebuiau să știe a cui ești, cât stai, cum sunt cei din familia ta. Totul se știa în sat. Comunitatea era într-o perfectă armonie și multă, multă bunătate.
Astăzi nu mai e așa...

Mi-aduc aminte că în urmă cu 15 ani am fost de Paști într-un sat uitat de lume.Tinerețe, tinerețe!
Cred că a fost cel mai frumos moment din viața mea în care am simțit cu adevărat că e noaptea Învierii. Aș vrea să vă exprim în cuvinte ce am simțit eu atunci, dar e așa de greu.
Noi...noi  eram un grup de tineri.
Când slujba s-a terminat fiecare om de acolo ne-a îmbrățișat și ne-a mulțumit că le-am făcut bucuria de a fi împreună cu ei. ( cel mai tânăr om din sat avea 65 ani!)

Cât de fericită am fost atunci!
Viața mi se părea așa de frumoasă. Cred că momentul se potrivește, așa ca să vă dați seama, cu melodia lui Ed Sheeran "Perfect". Așa mă simțeam eu. Așa eram toți din grup.
Din păcate viața aceasta care poate ar fi trebuit să ne facă mai înțelepți, ne-a făcut mai căpoși! Nu am mai văzut chipul iubit lângă noi, ci dușmanul de lângă noi. Nu am mai simțit liniștea aceea specifică unor oameni care-și bazează iubirea pe respect reciproc, pe dragoste și bunătate.
Acum privind în urmă îmi dau seama că eram copii care aveau copii, eram cei care aveam așa de multe speranțe de la viitor, dar care nu am știut să le împlinim.
Viața mi-a arătat că totul se poate destrăma. Și asta s-a întâmplat cu fiecare dintre noi din grupul acela în care domnea la vremea respectivă fericirea.
Poate e corect să nu căutăm vinovați, doar că totul s-a repetat și nimeni nu a învățat din greșeala celuilalt... Mă întreb atunci cât de maturi suntem sau mai degrabă când o să ne maturizăm?

Există un moment în viață în care spun: sunt matur?
Nu, cred că nu.
Nu suntem maturi niciodată. Avem speranțe permanent că data viitoare e mai bine. Suntem așa de creduli când ne îndrăgostim încât nu mai vedem partea urâtă a celuilalt, sau pur și simplu o ignorăm. Credem în cuvintele lor, vrem ca totul să fie ca în basme.

Nu, nu există basme.
Nu, nu există iubiri mari.
Da, da...există doar dezamăgiri uriașe, atât de uriașe.
O prietenă mi-a spus că oricâți ani vor trece dezamăgirea e la fel.
Cât de optimist!
Dar din păcate...așa este. Dezamăgirea o să-ți răscolească sufletul din când în când și o să zici: Oare dacă făceam altfel...

Să vă spun ceva:
Nu există altfel, să fie clar.
Timpul nu se mai poate da înapoi, faptele nu le mai poți schimba, copii rămân...
Ei sunt rodul iubirii, doar al...iubirii.
Nu, nu al furiei care rămâne după dezamăgire.
Nu. Doar martorii concreți ai unei mari iubiri.

Pentru voi,
             Eu.





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și