Treceți la conținutul principal

Spectacolul lumii

Mi-am prins flori în păr și privesc cu bucurie spre voi toți.
Uneori viața te pune la pământ și îți este așa de greu să te ridici, dar nu imposibil!
Uneori viața te face să suferi îngrozitor și simți că nimic nu mai contează, dar reziști!
Uneori despărțirea de cei dragi e așa de groaznică încât nu mai vrei să respiri, dar cumva reușești!
Uneori viața îți aduce în suflet stropi de fericire și nu știi ce să faci cu ei, să-i primești sau nu.
Uneori viața râde de tine și te face să zâmbești, să speri și să iubești.
Iară. De la capăt.

Nimic nu e ușor în viața asta, nimic. Dar sunt provocările noastre, ale oamenilor, și trebuie să le purtăm pe fiecare cu încredere, cu determinare și cu multă credință în suflet.
Așa că mi-am prins flori în păr și încep un nou capitol al vieții, cu bune și rele.

            Spectacolul lumii

Aya privește cu uimire la bărbatul din fața ei. 
Se cunosc, s-au întâlnit de Crăciun în casa ei dragă...

Dar timpul a trecut și nu au păstrat legătura. Fiecare a mers pe drumul lui. 
Acum e aici în fața ei, la altă masă. 
Oare așteaptă pe cineva? se întreabă ea. Sau să-i fac semn? Of! Grea decizie.
Aya soarbe tăcută din cafeaua amară și încearcă să ia o decizie. 

Telefonul sună. 
Aya tresare când începe tangoul care înnebunește pe toți apropiații ei. Își caută grăbită telefonul în geantă, dar nu destul de repede pentru că oamenii din jur deja o privesc. Într-un final, răspunde grăbită.
Când ridică privirea ochii lui o privesc amuzați.
Se încruntă. Îți aduce aminte perfect de această privire, o supără, dar în același timp o dorește.
Încearcă să scurteze discuția, dar prietena ei nu o lasă, îi spune că nu mai poate ajunge...
Aya privește iarăși spre el.
El zâmbește de data asta și-i face semn că a văzut-o și o recunoaște.
Inima ei saltă, are impresia că nu mai are aer în piept și încercă în zadar să scape de senzație, dar nu poate. Nu știe ce să facă. E depășită de situație. Așa că nu observă că el este deja lângă ea. 
Când vorbește, Aya se sperie.
Se uită unul la altul și încep să râdă amândoi în același timp.
El ia loc lângă ea și încep să povestească de parcă nu s-au văzut... de o zi!

Privește spre ea cu drag.
Sufletul lui a tresărit în fericire când a văzut-o.
Și-a dorit așa de mult să o întâlnească pe femeia din tren. Își aduce aminte fiecare moment din acea călătorie ciudată. A privit-o și nu a înțeles de ce atunci a spus: Înapoi la realitate!
După un an când s-au întâlnit, atunci în seara de Crăciun, a înțeles.
Dar și atunci a simțit cum se strecoară de lângă el. Nu era nici timpul, nici vremea.
Acum însă pare că e bine, așa că o să facă pasul!

Întrebări și răspunsuri, zâmbete și bucurie răzbat din discuția lor. Timpul parcă stă în loc, sau trece așa de repede încât nu îl iau în seamă. Doar sunetul tangoului perturbă starea aceasta de fericire imensă care e prezentă la masa lor. Aya răspunde și-și dă seama cât de târziu e și că trebuie să plece.
Ochii lui căprui o privesc intens...

Aya străbate grăbită strada, tropăind. Tocurile sunt prezente pentru că viața se vede altfel de acolo de sus. Gândul ei este la întâlnirea aceasta spectaculoasă și la emoția care a simțit-o când a invitat-o...
Of! Fericire...
Câtă fericire într-un suflet chinuit.
Îi vine să arunce în sus această fericire și să o prindă în brațele ei, să o mângâie și să nu-i mai dea drumul. Să țipe, să sară, să danseze desculță prin iarbă, să se arunce pe pământul reavăn și să simtă mirosul de primăvară din sufletul ei. Să picteze cu norii, să fure razele soarelui, să atingă vântul și să-l înfășare în jurul sufletului ei.

"Fericire...
Fericirea e atât de rară,
Fericirea ne dă aripi să zburăm, 
Fericirea ne face să radiem bunătate...
Fericire...
Te iau în brațe și nu-ți mai dau drumul."

Gânduri nebune într-o viață nebună, asemeni unei cascade...
Aya însă nu vrea să-și aducă aminte de nimic urât din viața ei, vrea ca totul să înceapă fără ură, fără resentimente. E singura cale de a merge înainte. 

"Fericirea...
Câtă fericire poate avea un suflet?
Cum poți să scoți acea fericire la suprafață?
Atingând ușor în îmbrățișare.
Înțelegând fiecare gând, sentiment, durere, bucurie...
Fericirea...
E așa de rară! Dar trebuie căutată, trebuie găsită, trebuie prețuită.
Pentru că poate dispărea într-o fracțiune de secundă.
Fericirea..."

Gândurile-i sunt întrerupte...
Cineva se aruncă pe ea și o ia în brațe. Aproape cade.
Râde așa din toată inima când brațe mici o îmbrățișează cu putere.
Viața ei...
Fericire...

Iată că încet am revenit la cartea mea în timp real, cu un nou capitol care se numește "Spectacolul lumii". Ieri m-am gândit cât de fericită sunt când scriu și mi-am propus să fiu mai activă, chiar dacă sunt extrem de ocupată.
Așa că voi încerca să scriu mai mult și mai bine, normal.

Pentru voi,
     Fata cu flori în păr.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și