Treceți la conținutul principal

Culorile vieții

Mi-am prins în păr o rază de soare și privesc spre voi amuzată. Știu, știu afară plouă de rupe, nici măcar nu ninge, dar aseară o prietenă dragă de care mi-e tare, tare dor mi-a spus să-mi prind în păr o rază de soare. Așa că astăzi am căutat concentrată pe cer și cumva dintre nori am găsit o rază, cam firavă cei drept, dar am găsit-o și mi-am așezat-o cu mândrie în plete. Uite-așa!

Acum trecând la lucruri mai serioase...Nu mai vine odată primăvara? Că parcă sunt în poeziile lui Bacovia unde ploaia nu se mai termină și sufletul poetului este prins într-un sicriu...ceva de genul!
Adevărul că vremea aceasta care se schimbă atât de tare ne dereglează tot organismul.
Nu că n-am fi dereglați, că oricum suntem! (zâmbesc)
Nu mai avem timp de bucuriile vieții.
Nu mai avem timp de noi.
Nu mai considerăm că trebuie să ne facem timp de ceea ce ne face plăcere.

Avem timp, dar în același timp, nu avem.
Pare un non-sens, dar știu ce vorbesc. Sunt zile în care nu fac nimic, dar sunt mai obosită decât astăzi, ca de exemplu, când am muncit de dimineața până seara.
Aseară mi-am dat seama de un lucru important. Trebuie să renunț la TV. Păi îmi consumă energia.
Din cauza aceasta nu mai am timp să scriu! Ha, ha, ha. Mă uit la toate filmele cu doctori, deși urăsc spitalele și nu vreau să știu de doctori; și la filme polițiste, că de, cică îmi pun mintea la contribuție.
Nu prea, din păcate, totul e la fel.
Așa că voi face o cură de detoxificare, că tot e moda, de TV. Să vedem cât mă ține. Măcar încerc.
Știți asta e cam ca și cu postul. Încerc dar nu prea reușesc în ultima vreme. Singurul lucru simpatic e că nu mă supăr prea tare pe mine că nu reușesc, îmi spun: când voi fi pregătită, sigur reușesc! Și uite așa merg mai departe.

Cred că am plecat de la...culorile vieții și am ajuns cu totul și cu totul la altceva.
Mda, așa sunt eu, după o perioadă în care am cam lenevit.
Adică, cam dezlânată în expresii și logică.

Culorile vieții...
Viața are culoare?
Da și Nu.
Cred că noi, oamenii, o colorăm. Noi îi dăm sens. Ne imprimăm gândurile, trăirile, sentimentele în tot ce este în jurul nostru.
Ați observat că dacă sunteți supărați parcă tot ce este în jurul vostru vă apasă?
În schimb când fericirea înflorește în sufletul vostru totul se luminează, prinde viață sau prinde culoare. Verdele e mai verde, roșul e mai roșu, albastrul cerului e mai intens, lumina e mai puternică.
Dacă pentru mine viața are culoare?
Astăzi da.
Nu mă întrebați de ce, că nu știu să răspund. Așa pur și simplu.
Astăzi viața mea s-a colorat și pentru că sunt un om generos din fire vă ofer culoriile vieții mele:
- un surâs de copil
- un recital spectaculos
- o ploaie care mi-a spălat durerea
- o adiere de vânt cald, de primăvară, chiar dacă se anunță ciclonul
- un covrig cu vișine
și o rază de soare firavă prinsă în părul meu.

Pentru voi,
        T. A.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și