Treceți la conținutul principal

Înveliș de cuvinte...

Uneori e nevoie de liniște ca să auzi cuvintele, ca să vezi stelele, ca să zâmbești fericirii!
Fata cu flori în păr oare dispare?
Se maturizează în gândire?
Sau pur și simplu trece la un alt nivel?

Stau și privesc spre voi cu zâmbetul pe buze și nu știu ce să vă răspund.
Mă uit în sufletul meu și văd liniștea!
Doamne, cât am așteptat acest moment!
Mă uit cu uimire în jurul meu și văd că totul este la loc, doar sufletul meu călătorește în cuvintele rămase nerostite, fără ură, fără tristețe, fără resentimente.

Există momente când un eveniment te pune la pământ, dar ai puterea de a te ridica și a lupta.
Tu, singur.
Cu groază la început.
Cu disperare,
Cu furie oarbă,
Cu tristețe...

Apoi înveți să mergi singur,
Să rezolvi problemele una câte una,
Să plângi pentru fiecare clipă care ți-o oferi ție,
Să lăcrimezi pentru zâmbetul fericit pe chipul ființelor dragi,
care zâmbesc când văd că ești mai liniștit,
Să simți că viața, chiar dacă este cumplit de crudă, merită trăită.

Apoi, fugi...
Fugi în disperare,
Pentru a scăpa de furia care pune tot mai tare stăpânire pe minte ta, pe sentimentele tale, pe gânduri
Pentru a lumina ideile minții tale care începe încet, încet să facă judecăți...

Apoi, te oprești
Privești în jur și te gândești,
Cine sunt eu?
Cine am fost eu atâția ani?
Cine am devenit în încercarea de a-l mulțumi pe celălalt, sacrificând totul?
Cine sunt?
Cine vreau să fiu?
Care este adevăratul chip al meu?
Cum sunt eu cel adevărat?

Apoi...
Furia
Furia nedreptății te apleacă în durere
Te dărâmă
Te pune la pământ.
Furia despărțirii e atât de mare încât ai putea să dărâmi munții cu un singur cuvânt...
Furie rece,
Doar...furie.
Distruge totul,
Lasă sufletul și mintea pustii...

Și te întrebi:
Cine sunt eu?
Cine ai fost tu?
Un tu...neimportant, doar un tu.
Cum de ai putut să-mi dărâmi viața?
Cum de te-am lăsat să strici clădirea sufletului meu?
Cum de te-am lăsat să respiri în mintea mea?
Cum de te-am lăsat să-mi distrugi...inima?

Cine sunt eu?
Eu...
Sunt cea care m-am înfășurat în cuvinte,
care mi-am bandajat sufletul cu sunete,
care am reușit să zâmbesc în fiecare moment în care ai aruncat noroi peste mine,
care a lăsat ploaia să-i spele inima,
care a acceptat sărutul blând al soarelui în alergarea nebună a regăsirii,
care ajută că așa simte,
care dăruiește pentru că vrea,
care respiră speranță...pentru simplu fapt că poate!
Eu!

Zâmbesc spre voi,
Îmi prind flori în păr, acum, 
Pentru că mă fac fericită,
Pentru că sunt așa de mulțumită de liniștea care s-a presărat peste sufletul meu...

Mi-am făcut înveliș din cuvinte și ascult liniștea,
Încet, cu mare grijă,
Să nu întrerup nimic din logica gândirii.
Ating cu degetele fiecare literă și presar sunetele pe ochii mei, în sărutare...
Magia cuvintelor...

Pentru voi,
         Mihaela

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat