Treceți la conținutul principal

Amintire dragă

Mi-am prins flori în păr și privesc spre voi...visătoare.
Timpul trece prea repede, iar eu îmbătrânesc.
Astăzi simt anii cum îmi apasă pe umeri, mai mult decât în alte zile.
Poate este efectul carantinei.
Sunt de 40 de zile în casă și timpul, orele, minutele, clipele trec din ce în ce mai greu.
Oricât de mult mă străduiesc să fac lucruri care îmi fac plăcere: citit, scris, cântat la pian, gătit, sport, jocuri cu ai mei...tăcerea, tristețea și meditația revine în valuri, valuri.

Este un timp în care suntem toți prinși în înfruntarea amintirilor.
O retrospectivă a vieții.
Ce poate fi mai greu?
Amintirea e o poartă spre trecut.
În ultimii trei ani am încercat să iau viața pas cu pas, să privesc doar înainte pentru că amintirile îmi făceau mai mult rău decât bine. Am muncit de dimineață până seara în dorința "minunată" de a uita.
Și am reușit.
Până acum.

Dar viața mi-a oferit un timp al introspecției.
Așa că vrând-nevrând trebuie să-mi aduc aminte de momente frumoase sau triste, de fericirea sau disperarea trăită, de mulțumirea sau nemulțumirea avută în decursul anilor.
Ca să înțelegeți: este asemeni valurilor care vin și te lovesc și ai impresia că acum, acum te îneci, apoi marea se potolește și-ți mângâie trupul în îmbrățișarea ei. Așa sunt amintirile mele.

Am privit zilele trecute fotografia prietenilor mei, care au bucuria imensă de a deveni părinți în această perioadă plină de tristețe și încercări. Mi-a săltat inima de fericire pentru ei, pentru mine, pentru  oamenii. Bebelușul e bucuria părinților, e fericirea întregii familii, e împlinirea unei iubiri, e speranța și viitorul neamului.

Fericirea mi-a cuprins sufletul și mi-a activat propriile amintiri.
Amintirile care sunt porți către trecut meu.

Cea mai dragă amintire...
Amintirile mele cu primul meu bebeluș.
Doamne! Doamne!
Cum aș putea descrie fericirea aceea în cuvinte? Cum aș putea reda clipele de extaz și de disperare care se succedau în valuri peste mine, tânăra mama.
Când ai primul copil îți dorești să faci totul perfect, dar în același timp ai impresia că nu-ți iese nimic. Dacă nu ai lângă tine un om care să te liniștească, să-ți preia o parte din temeri...e grav, pentru că trebuie să "duci" totul.
Aceste amintirile au venit peste mine îngenunchindu-mi sufletul într-o tristețe fără margini.

Totul însă se învață.
La al doilea copil eram expertă.
Nu aveam nevoie de nimeni să mă ajute sau să-mi dea sfaturi, iar odihna era odihnă, pentru că o mamă odihnită este o mamă fericită. Iar fericirea se transmite copiilor și aceștia se liniștesc.
Uite așa toată lumea este fericită.

Și pentru că nu am rezistat...
Experta din mine și-a sunat repede prietena să o felicite și să-i dea indicațiile prețioase.
🙂

Ai grijă la mâncarea pe care o consumi.
Respectă orele.
Dacă e neliniștit, înseamnă că îi e foame sau trebuie schimbat.
Ai grijă la băița copilului.
La temperatura apei. Eu aveam un termometru de apă, dar ca să fiu 100% sigură puneam în apă cotul și simțeam temperatura. Treburi bătrânești.
Că eu, spun serioasă, la primul copil nu știam nici să-l țin la băiță și am avut așa emoții încât la sfârșit, când am terminat am început să plâng de stres și oboseală.

În timp ce povesteam cu lux de amănunte despre felul în care prinzi copilul și-l ții pe brațul tău ca să ai posibilitatea de a-l spăla în siguranță, o aud pe prietena mea cum începe să râdă.
Tac.
Râde.
Tac.
Hai, hai, nu te supăra, spune ea. Nu râd de tine, ci de situație. Păi crezi că noi nu ne-am gândit la asta când am renovat apartamentul?
La...zic eu derutată.
La băița copilului.
A...mormăi eu neîncrezătoare.

Bine, spune prietena mea. Să-ți explic. Am instalat la baie o baterie cu termostat care ne arată exact temperatura apei. În felul acesta eu am temperatura perfectă când pregătesc baia bebelușului. Nu am nevoie de nimeni, nu mă agit și sunt foarte calmă.
Există așa ceva? zic eu neîncrezătoare.
Normal. Îți trimit site-ul și caută.
Bine, zic eu cu jumătate de gură.

Discuția a mai continuat așa ca între fete o perioadă de timp. Lungăăă...
Experta trebuia să spună tot, tot. 😉
După ce am închis...
Mesaj cu linkul.....https://www.neakaisa.ro/baterii-baie
Ia să vad eu, mi-am zis. Ce o mai fi și asta?
Mă uit.
Mă uit.
Mă uit...

Iubireeee! Ne renovăm baia! Și vreau și un bebe, uite ce ușor e acum!

Pentru voi,
     T. A.





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și