Treceți la conținutul principal

O băiță de vis

Depărtarea fizică de cei dragi este tot mai grea.
Acum când tehnologia e tot mai avansată, când avem lucruri care altă dată păreau imposibile, nu avem persoanele dragi lângă noi.
Cum să nu-ți strângi în brațe copilul?
Cum să nu-ți săruți mama?
Cum să nu-i  ștergi lacrimile copilului?
Cum să nu săruți mâinile muncite ale mamei tale?

Depărtarea aceasta socială este cel mai dificil lucru pe care-l trăim.
Suntem nevoiți să stăm departe și din motive raționale acceptăm, dar sufletul nostru plânge cu lacrimi amare. Oare vom învăța ceva din această lecție?

Ca mamă am acceptat depărtarea copilului, pentru maturizarea lui, pentru că știu că există un moment în care acesta își ia "zborul" din familie, pășește în propria viață cu avânt de tinerețe. Momentul poate fi mai devreme sau mai târziu. Nu contează. Singurul lucru care contează cu adevărat este să fii capabil să-l eliberezi pentru a-și trăi viața, a face propriile greșeli sau a se bucura de realizările lui.

Astăzi însă, cea care m-a uimit cu maturitatea ei, a fost fiica mea.
Nu aș fi crezut în vecii vecilor că voi auzi asemenea cuvinte înțelepte de la ea, la vârsta ei.
Și atunci mi-am dat seama că de multe ori am nedreptățit-o.
Fiind al doilea copil, atenția mea a fost distributivă, timpul meu l-am împărțit. Poveștile de seară nu le-am mai citit eu, ci fratele ei. Jocurile, timpul petrecut împreună a fost la jumătate. E logic, e normal, dar privind în urmă mi-am dat seama că nu e corect.

Întorcând însă imaginea amintirii mele, realizez că ea este o luptătoare, că ea înfruntă viața cu mai mult curaj și determinare pentru că încă de la început a avut libertatea mai mare de a face lucruri. Nu pentru că eu am citit cărți care să mă învețe acest lucru, ci pur și simplu timpul meu era înjumătățit.

Acest timp care trece prea repede, iar noi pierdem perioade frumoase ale copilăriei lor.
Dar când viața ne scutură și ne așază la locul nostru, așa ca în cazul acesta excepțional, cauți să-ți aduci aminte de momente plăcute petrecute împreună.
Și mi-am amintit.

O buburuză.
Perfectă.
Micuță, delicată, frumoasă.
Ochii mari, albaștri în primele luni, apoi...negri. Gene lungi, sprâncene trasate perfect.
Primul ei zâmbet, după câteva zile, mi-a umplut inima de fericire. Zâmbetul perfect.

Nu îmi mai era teamă, aveam experiență. O îmbrăcam, o aranjam singură fără nici un ajutor.
La prima ei băiță i-am trimis afară pe toți.
Eu și ea, noi fetele și atât.
Am pregătit apa, așa cu termometrul pe care-l primisem în dar de la prietena mea din capitală, dar ca să fiu sigură mi-am lăsat cotul în apă să simt temperatura...Obișnuințe vechi.
Am așezat-o cu atenție în apă ținând capul și am privit-o cu dragoste de mamă.
I-am mângâiat mâinile și piciorușele și mi-am dat seama cât de perfecți ne crează Dumnezeu.
A chiuit.
Îți place apa, i-am șoptit, vei fi o înotătoare.
I-am sărutat fruntea și pieptul și am simțit acolo, în acel moment că ea...este minunea mea.

Timpul a trecut, băița copilului nu mai este la fel. Apa nu mai trebuie potrivită, ea se potrivește singură de la termostatul bateriei. O baterie pe care am găsit-o https://www.neakaisa.ro/baterii-baie
Plăcerea copiilor e și mai mare. Iar noi părinții, care cautăm și găsim cele mai bune și interesante lucruri pentru copii lor, reușim să-i surprindem de fiecare dată.

Mulțumirea este și mai mare, când înotătoarea mea îmi spune:
Pregătesc apa pentru o baie lungăă...ca să uit că sunt acasă și nu pot merge la înot.
O băiță de vis.

Pentru minunea mea,
Pentru voi,
      T.A.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și