Treceți la conținutul principal

Inexpresivi

     Încercăm să fim. Să fim noi. În fiecare clipă a vieții noastre. Ascundem oare sub trăsăturile feței adevărata fire? Zâmbim și cei din jur ne văd fericiți? Plângem sau lăcrimăm și cei care ne observă spun ”Vai ce supărat e!” Ne furișăm prin viață cu zâmbete false, cu prietenii închipuite, cu relații făcute din interes, cu...câte și mai câte! Dar noi, noi unde suntem? Cum viiem? ( cred că inventez cuvinte, dar pare atât de potrivit aici) 

    Ați uitat? Am uitat?                                                                                                                                            Doar câți ani au trecut de când stăteam închiși în case de teamă. O teamă indusă, repetată în miez de noapte. Anunțurile de la 12 noapte! Și parcă totul s-a șters cu buretele. Totul. În jurul meu sunt oameni bolnavi, mai bolnavi decât atunci, dar nimeni nu mai oprește timpul în loc. De ce? Zâmbim mai frumos? Plângem mai cu folos? Nu. Nu și iarăși nu. Viiem. 

    Până și întrebările care ne străfulgerează le lăsăm în rostul lor. Ce importanță mai are să cugetăm asupra lucrurilor. Schimbăm noi ceva? Am reușit noi să schimbăm vreodată ceva? 

    Gânduri deșarte într-un aprilie de vară. 

    Să așezăm pe suflete măști, care să țină ferecate sentimentele noastre. 

    Inexpresivi, asta suntem. Lipsa expresiei ne duce viața spre îndeplinirea robotică a tuturor sarcinilor din ziua respectivă. La finalul zilei: ”A mai trecut una” Și încă una și încă una... De la tine, de la mine, de la voi...

    Mi-a plăcut întotdeauna să presar fericire în jurul meu, dar uneori chipul nu mai duce zâmbete. E atâta tristețe în jurul meu încât până și eu am devenit inexpresivă. În chip, nu în suflet. Nu, încă nu! Acolo e locul meu de unde izvorăsc bunătatea, blândețea, bucuria de a scrie, de a viia. 

    Inexpresia aceasta e un mod de a trăi în lumea aceasta fără expresie. 

***

    De multă vreme nu mi-am mai așternut gândurile. Din lipsa aceasta acută a timpului. Poate nici astăzi nu o făceam, dacă nu aș fi citit un articol în care se vorbea de o cerință într-un colț de lume: ziua să fie de 26 de ore. Ca oamenii să poată sta mai mult cu familia. Să petreacă timp cu cei dragi! Și parcă totul m-a surprins, deși cândva vorbeam de timp în timp. Cred că după ce l-am citit pe Murakami

    Am învățat ceva important în ultima perioadă. Că trebuie să perseverezi în ceea ce îți place. Poate că nu citește nimeni cuvintele mele, poate le citește, cine știe! Dar eu de curând mi-am recitit scrierile și m-am întrebat: De ce nu am continuat? ( sunt extrem de critică, extrem) Mi-am dat seama că nu trebuie să fii cunoscut ca să scrii, ci trebuie să perseverezi, să-ți dorești să scrii pur și simplu. Și dacă îți place ție, cu siguranță o să mai placă și altora.  Așa că, voi încerca să-mi fac timp. 

Într-o lume care devine pe zi ce trece tot mai inexpresivă, expresivitatea condeiului rupe și distruge barierele. 

O zi cu multă expresie pe față!

Pentru voi,                                                                                                                                                                  T. A. 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tăcerea din sufletul tău/meu

Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. D eseori o durere imensă șterge din suflet tot. Este, cum să spun, asemeni unei furtuni care mătură tot în cale. Acel uragan de care tot vorbesc eu de doi ani. Un uragan care distruge totul, lăsând în urma lui numai prăpăd. Și tăcere. O tăcere adâncă. Care doare. Indefinită pentru cei din jurul tău, dar atât de plină de sensuri pentru tine. Nimeni și nimic nu va înțelege ce este în sufletul tău. Nimeni și nimic nu poate readuce părțile frumoase din trecut înapoi în viața ta. S-a șters. Delete. Degeaba cauți. Mintea ta refuză să mai readucă informațiile. Nimic nu te sperie mai mult decât tăcerea din sufletul tău. Î n timp, ea devine asemeni unui lac într-o zi frumoasă de vară. De o frumusețe ieșită din comun, dar...fără sens dacă ești singur. Când primești pe altcineva în sufletul tău... Știi. Știi că nu vine acolo pentru a umple golul acela, ci pentru a construi împreună un alt vis, o altă realitate a vieții t

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Sentimentul de abandon...

S unt zile întregi în care m-am gândit la sentimentul de abandon. Cum să vă zic, eram cam așa ca un copil mic care stă uimit în fața unui lucru pe care nu l-a văzut niciodată. Mă uitam în gol fără să pot vedea, auzeam dar nu înțelegeam nimic din jurul meu, respiram dar uitam că trăiesc, zâmbeam mecanic...mască pe fața mea! Nu am putut defini sentimentele care-mi chinuiau inima și mintea. Nu înțelegeam nimic din ce se întâmplă cu viața mea. Nu pricepeam care este motivul pentru care ajunsesem așa. A cum, după un an, sunt sigură că sunt foarte mulți oameni care trec prin ce am trecut eu, că nu sunt singură în durerea aceasta a despărțirii. Că totul se repetă, că fiecare om din partea cealaltă procedează la fel, că au aceleași cuvinte jignitoare, că urăsc din tot sufletul persoana de lângă ei pentru simplu fapt că nu o mai doresc. Cum să spun, se răzbună în cel mai josnic mod pentru că viața te-a așezat acolo! Ciudat. Pentru unii oameni imposibil de imaginat, dar atât de crud pe