Treceți la conținutul principal

My war

Mi-am prins flori în păr și privesc spre voi cu zâmbet.
Trebuie să recunosc că mi-este tot mai greu să scriu. Sufăr pentru că nu aștern cuvintele pe hârtia virtuală, dar mi-am dorit o pauză de la toate activitățile ca să-mi încarc sufletul, mintea și inima de clipe frumoase. Și am reușit!
Dar...când faci pauză îți e greu să o iei de la început!
Așa că...timp de o lună nici măcar nu am deschis unealta de scris. Îmi vine să râd că scriu de mai mult de doi ani și nimeni nu-mi scrie nimic, nimeni nu mă contrazice. La aceste lucruri m-am gândit în ultima lună când am fost în vacanță.
Astăzi când mi-am făcut curaj să deschid unealta de scris...un comentariu!
Mă uitam la el și nu pricepeam.
M-am întors la articolul pe care l-am scris la începutul vacanței mele și atunci mi-am dat seama ca am terminat cu o întrebare și... am primit răspuns. Mulțumesc.

Mă întrebam zilele trecute dacă fata cu flori în păr mai există și nu știam ce să-mi răspund. Astăzi când am început să scriu...a revenit, așa pur și simplu.
Mi-e tare greu să privesc în jurul meu și să găsesc supărare. Aș vrea să iau tristețea de pe fețele oamenilor mei dragi și să o arunc departe. În valurile mării să o poarte în larg, să dispară.
Viața asta ciudată care îți dă și apoi îți ia, care îți ia și apoi îți dă.
Unde sunt eu, oare?

Lupta...
Lupta cu tine, cu sentimentele pe care le ai.
Lupta cu cei din jurul tău pentru a putea supraviețui.
Lupta pe care o vezi zi de zi în jurul tău: pentru bani, pentru avere, pentru supremație, pentru câte și mai câte.
Lupta...
Lupta în ringul de box sau kickboxing. E aceeași.
Determinare, voință, dorința de a câștiga cu orice preț, hotărâre, pasiune.

O să râdeți, dar am pariat cu mine, ieri.
Pariul meu a fost să pot asista la o gală de meciuri de kickboxing
Dacă nu reușeam...aveam câteva lucruri de schimbat în viața mea.

Am reușit.
Vai de capul meu!
M-am uitat cum se bat și mă gândeam în același timp de ce se agită așa de tare cei din jurul meu, că oricum nu au cum să lupte ei! Priveam cu atenție fața luptătorilor și încercam să ghicesc cine câștigă. Trebuie să vă spun că am cam nimerit 70%. Nu pentru că sunt deșteaptă. Ci pentru că se vedea în joc. Câștigătorii nu erau disperați după câștig. Erau foarte concentrați pe ceea ce făceau și își calculau fiecare mișcare. Aici era diferența.

Cei din jurul meu au văzut doar loviturile, eu am văzut mai mult...
Cum arată? râdeți voi.
Puțin, recunosc. Dar nu prea mult. Tehnica de luptă m-a interesat.
Am căutat să văd dacă există furie, frustrare.
Acum că mă gândesc nu prea a existat. Doar acolo unde luptătorii erau cam la egalitate, pentru că nu reușeau să-l doboare pe celălalt. Acolo se vedea furia.
Au fost, cred și cele mai spectaculoase meciuri, dar și cu nasuri sparte.
Furia aceea venea cumva din frustrare. Trebuia să-l doboare pe cel din fața lui și nu putea.

M-am întrebat deseori în ultima vreme cum am rezistat în ultimii ani și cum am trecut de situațiile limită prin care am fost. Mi-am dat seama că voința și furia a fost cele care m-au ridicat de jos.
Ce vreau să spun este că viața este asemeni luptei din ring. Doar că uneori mai mulți oameni vor să te doboare. Știi. Ești conștient de fiecare lovitură pe care o primești.
Uneori poți reacționa, de cele mai multe ori nu.
Ai de ales când ești la pământ.
Te ridici și le zâmbești, sau rămâi la pământ.
Cel mai ușor, vă spun din experiență, este să stai întins, să te lași doborât șă nu mai reacționezi.
Cel mai greu e să cauți echilibru, chiar dacă nu îl mai ai, să găsești o putere interioară de care nu știai și să te ridici. Chiar dacă încă nu poți judeca bine, te ridici.
Atunci, câștigi.

Premiul nu contează așa de mult, conteză să reușești să-ți depășești limitele, să faci ceva peste puterile tale, pentru tine. Satisfacția e uriașă.

Mi-a plăcut modul în care s-a terminat fiecare luptă: cu îmbrățișarea adversarului.
Cu salutul antrenorului celuilalt, albitrului și apoi al antrenorului personal.
Vedeți?
Acesta e sportul: modelează oameni.
E atât de important să educăm copii prin sport, cât mai mult sport.
Deprind valori.
Îi schimbă.
Îi ordonează.

Revenind la furie.
Ieri am căutat-o.
Doar că nu prea am găsit-o.
Și mi-am șoptit în gând: ce rost are să încep ceva care nu o să-mi oprească furia din inimă, din suflet, din minte? Mai bine revin la banda mea pe care nu am mai văzut-o de.....

Războiul e greu...
Câștigăm însă luptă cu luptă. Uneori pierdem. Ne ridicăm. Mergem mai departe. Luptăm iarăși.
La sfârșit vedem dacă am câștigat războiul personal.
Lupta mea, poate fi a ta!
Lupta ta, poate fi a mea!
My war.

Pentru voi,
          T.A.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Viața...în pași de dans

       A rc peste timp, peste sentimente, peste trăiri.                                                                                        O ricât de mult vrem să ne reconectăm la viața pe care am trăit-o înainte de oprirea în loc a lumii (Știți voi!), nu reușim. Sunt două pespective diferite. Stați o clipă și priviți în oglindă. Prima data din partea stângă, apoi din partea dreaptă. Vedeți același lucru? Cele două imagini sunt aproape identice. Aproape. Mici detalii le fac diferite. Aceste detalii ne îndepărtează așa de mult de lumea și timpul petrecut înainte și de ceea ce trăim acum. Infinit de mult. Schimbări peste schimbări.      L umea s-a schimbat, oamenii s-au schimbat, copii s-au schimbat și ei. Totul e altfel, nimic nu mai este la fel. Gândirea noastră s-a modificat, dar oricât de mult mă întreb în ultimul timp, dacă în bine, nu pot să mă hotărăsc asupra răspunsului.                                                                                                      M ă u

Lumea văzută prin ochii mei

Mi-am pus ochelarii pe nas și am deschis ochii să văd mai bine! Poate, mi-am zis în gând, poate o să văd frumusețea din lumea aceasta. Și am deschis ochii cât de mult am putut. Am privit cu atenție în jurul meu... Viața, viața e o înșiruire de evenimente frumoase, triste, amuzante, dramatice. Evenimente care te marchează, care te schimbă, care te maturizează... Lumea pe care o văd eu nu este perfectă! Lumea pe care o văd eu este complicată! Aș vrea să pot schimba ceva. Aș vrea să pot mângâia cu degetele mele fiecare moment din viața mea și să îl fac mai frumos, mai bun sau mai spectaculos. Dar nu se poate! Nici unul dintre noi nu-și poate schimba destinul. Putem însă să facem lucruri mărunte, care să ne facă să ne simțim fericiți. Îmi aduc aminte de un film, cred că November se numea,  în care personajul principal încerca să trăiască la maxim fiecare clipă pentru că știa că mai are foarte puțin de trăit. De multe ori m-am gândit cum ar fi să știi că zilele tale sunt numărat

Fir de suflet

       Cine ești în lumea aceasta mare? Unde îți dorești să fii peste o clipă, o zi sau un an? Cum reușești să înfrunți fiecare zi din viață? Cu privirea plecată în înfrigurarea sufletului sau zâmbind senin spre cerul îmbujorat al dimineții?      Cine ești tu? În mulțimea destinelor ne pierdem, ne micșorăm până la un fir de suflet tremurat. Cum îți învingi teama de nou și răzbați deasupra inimii? Încredere înzecită în gândul tău răzleț, care străbate nemărginirea lumii.      Cine este el? Fantasmă a proprilor emoții, trăiri agățate în gânduri deșirate pe covorul vieții. Idei risipite în vântul primăvăratec, idei cu sens și fără sens, în îngemănare absurdă a senzațiilor, a simțirii, a trăirii la limită. Cu sens. Fără. Azi. Ieri. Mâine.      Cine suntem noi? Suflete îngemănate în dureri neștiute, în speranțe deșarte, în inimi pustiite de doruri nenumărate. Un gând, o idee încrezătoare, aducătoare de speranțe. Împărtășite sau nu. Dorite. Voite. Putere aducătoare de viață, de durere și